Toon alles in de buurt

Door Mignon van den Wittenboer
Tuinvogelconsulent

Mignon van den Wittenboer

Een tuin omtoveren tot een echt vogelparadijs? Daar wil ik je graag in adviseren! Al ruim 30 jaar ben ik besmet met het ‘vogelkijkvirus’. In 2007 ben ik begonnen mijn tuin voor vogels, insecten en zoogdieren zo aantrekkelijk mogelijk te maken. En dat is aardig gelukt: ruim 100 vogelsoorten hebben we vanuit de tuin kunnen bewonderen, waarvan er 40 zelfs in de tuin gebroed hebben.

Tuinvogelconsulenten geven persoonlijk advies op maat over vogelvriendelijke tuin-, balkon- en schoolpleininrichting. De Tuinvogelconsulenten komen bij u langs om de mogelijkheden te bespreken voor een vogel- en natuurvriendelijke tuin. En schrijven op basis daarvan een advies op maat met praktische tips afgestemd op wensen en mogelijkheden. De kosten voor het opstellen van het rapport bedragen 25 euro voor particulieren (leden Vogelbescherming) en 40 euro voor niet-leden van Vogelbescherming en scholen.

Als je je tuin om wilt toveren tot een echt vogelparadijs wil ik je daar graag in adviseren. Al ruim 30 jaar ben ik besmet met het ‘vogelkijkvirus’. In 2007 ben ik begonnen mijn tuin voor vogels, insecten en zoogdieren zo interessant mogelijk te maken. En dat is aardig gelukt: ruim 100 vogelsoorten hebben we vanuit de tuin kunnen noteren waarvan er bijna 40 soorten zelfs in de tuin gebroed hebben.

Omgeving Heeswijk-Dinther, Veghel, Uden

Mignon van den Wittenboer:

"Hoe meer vogels en andere dieren die ik in de tuin waarneem, hoe rijker ik me voel! Het kost me nauwelijks iets, behalve een beetje tijd."

Aanvraag tuinadvies

Kosten voor een tuinadvies zijn € 25,- voor leden en € 40,- voor niet leden.
Vogelbescherming kan uw gegevens gebruiken om u te informeren over haar projecten en producten. Als u daar bezwaar tegen hebt, kunt u dat aangeven via info@vogelbescherming.nl.