Toon alles in de buurt

Door André Schulten
Tuinvogelconsulent

André Schulten

In een tuin, hoe klein dan ook, kun je heel mooi cultuur en natuur combineren. Het hoeft in mijn optiek geen wildernis te zijn om de natuur er een plek te geven. Als de juiste elementen maar aanwezig zijn. Zo’n tuin biedt aan vogels een plek om te eten, te schuilen en/of te nestelen, maar is dan ook (altijd!) geschikt voor bijvoorbeeld vlinders, solitaire bijen en vele andere insecten, maar evengoed voor bijvoorbeeld, kleine kruipdieren, mossen, paddenstoelen of amfibieën. Die zullen zich lang niet altijd zomaar laten zien, maar maken iedere ontdekking des te leuker. Graag help ik, met mijn ervaring als hovenier en met mijn natuurkennis, meedenken om zo’n tuin uit te vogelen.

Tuinvogelconsulenten geven persoonlijk advies op maat over vogelvriendelijke tuin-, balkon- en schoolpleininrichting. De Tuinvogelconsulenten komen bij u langs om de mogelijkheden te bespreken voor een vogel- en natuurvriendelijke tuin. En schrijven op basis daarvan een advies op maat met praktische tips afgestemd op wensen en mogelijkheden. De kosten voor het opstellen van het rapport bedragen 25 euro voor particulieren (leden Vogelbescherming) en 40 euro voor niet-leden van Vogelbescherming en scholen.

Arnhem en omgeving

André Schulten:

In een vogeltuin leeft nog veel meer!

Aanvraag tuinadvies

Kosten voor een tuinadvies zijn € 25,- voor leden en € 40,- voor niet leden.
Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met uw persoonlijke gegevens.