Toon alles in de buurt

Door Lindia van Munster
Tuinvogelconsulent

Lindia van Munster

Hoe groot of klein een tuin ook is, er is altijd wel een tuinreservaat van te maken. Een plek waar vogels, insecten en andere dieren zich thuis voelen. Het is ontzettend leuk om te zien wat een positief effect het heeft op de natuur als je een paar aanpassingen in je tuin doorvoert. Helaas zie ik veel versteende tuinen in mijn nieuwbouwwijk en dat is echt jammer. Ik hoop met mijn tuinadviezen mensen en dieren te helpen om een prettige en vooral groene woonomgeving te creëren!

Tuinvogelconsulenten geven persoonlijk advies op maat over vogelvriendelijke tuin-, balkon- en schoolpleininrichting. De Tuinvogelconsulenten komen bij u langs om de mogelijkheden te bespreken voor een vogel- en natuurvriendelijke tuin. En schrijven op basis daarvan een advies op maat met praktische tips afgestemd op wensen en mogelijkheden. De kosten voor het opstellen van het rapport bedragen 25 euro voor particulieren (leden Vogelbescherming) en 40 euro voor niet-leden van Vogelbescherming en scholen.

Leidsche Rijn, Vleuten, De Meern, Maarssen

Lindia van Munster:

Een tuin waar het barst van het leven, waar vogels, insecten en zoogdieren zich thuis voelen, daar geniet ik iedere dag van!

Vraag advies aan

Ik ben tijdelijk niet beschikbaar. U kunt een andere tuinvogelconsulent uit uw omgeving benaderen, of contact opnemen met het Servicecentrum van Vogelbescherming Nederland.