Toon alles in de buurt

Door Diederik Leutscher
Tuinvogelconsulent

Diederik Leutscher

Een tuin zie ik als een stukje natuur, deels door uzelf ingericht en deels zal het zijn eigen gang gaan. Deze combinatie vind ik al boeiend, iets bedenken en dan kijken waar het naartoe groeit. Ik vind het fantastisch om te zien dat de planten gedijen en bloeien en er vervolgens ook nog allerlei dieren in, om en van kunnen leven. Vogels zijn voor mij een bekroning die aangeven dat het ecosysteempje werkt en dat het is gelukt om een goed werkend stukje natuur in eigen tuin te creëren.

Tuinvogelconsulenten geven persoonlijk advies op maat over vogelvriendelijke tuin-, balkon- en schoolpleininrichting. De Tuinvogelconsulenten komen bij u langs om de mogelijkheden te bespreken voor een vogel- en natuurvriendelijke tuin. En schrijven op basis daarvan een advies op maat met praktische tips afgestemd op wensen en mogelijkheden. De kosten voor het opstellen van het rapport bedragen 25 euro voor particulieren (leden Vogelbescherming) en 40 euro voor niet-leden van Vogelbescherming en scholen.

Wageningen e.o.

Diederik Leutscher:

Hoe dichterbij de vogels zijn, hoe beter we de schoonheid kunnen zien. Vogels in de tuin zijn daarom belangrijk, net als een verrekijker!

Aanvraag tuinadvies

Kosten voor een tuinadvies zijn € 25,- voor leden en € 40,- voor niet leden.
Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met uw persoonlijke gegevens.