Tuin / Hans Peeters Toon alles in de buurt

Tuin / Hans Peeters

Door Mariska van der Leij
Tuinvogelconsulent

Mariska van der Leij

Een groene, natuurlijke tuin, waar ruimte is voor bloemen, vogels, vlinders, bijen en kleine dieren als egels. Dat wil jij toch ook? Sinds enkele jaren woon ik Castricum en heb ik een grote tuin. Toen we er kwamen wonen kwamen er weinig vogels in onze tuin, maar nu is het een komen een gaan van merels, meesjes, vinken, mussen, groenlingen, turkse tortels, een roodborstje en zanglijster. Heerlijk om naar te kijken en naar te luisteren. Graag help ik u uw tuin – klein of groot – te veranderen in een vogelparadijs. Zo draagt u ook nog bij aan verbetering van biodiversiteit. Vogels hebben schuil- en nestelmogelijkheden nodig, maar ook voedsel en water. Met enkele (kleine) inrichtingsmaatregelen kunt u al veel doen voor vogels en ook voor andere dieren.

Tuinvogelconsulenten geven persoonlijk advies op maat over vogelvriendelijke tuin-, balkon- en schoolpleininrichting. De Tuinvogelconsulenten komen bij u langs om de mogelijkheden te bespreken voor een vogel- en natuurvriendelijke tuin. En schrijven op basis daarvan een advies op maat met praktische tips afgestemd op wensen en mogelijkheden. De kosten voor het opstellen van het rapport bedragen 30 euro voor particulieren (leden Vogelbescherming) en 47,50 euro voor niet-leden van Vogelbescherming en scholen.

Omgeving Castricum, Heiloo, Heemskerk

Mariska van der Leij:

Een tuin vol vogels is elke dag weer genieten. Een vogelrijke tuin creëren geeft voldoening en een gevoel van geluk.

Heeft u een vraag over nestkasten of iets anders buiten het aanvragen van een tuinadvies? Stel dan uw vraag hier.

Aanvraag tuinadvies

Kosten voor een tuinadvies zijn € 30,- voor leden en 47,50 voor niet leden.
Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met uw persoonlijke gegevens.