Grafisch vormgever tuinadviezen

Hou je van vogels en wil je meehelpen aan de bescherming van vogels en natuur in Nederland? Word dan, net als ruim 450 anderen, ook vrijwilliger bij Vogelbescherming. Er is altijd iets te doen, of je nu alle tijd heeft of zeer beperkte tijd heeft. Alle inzet wordt gewaardeerd en draagt bij aan ons doel: het beschermen van vogels en hun leefgebieden, of dat nou de natuurgebieden in Nederland zijn of onze tuinen. Vogelbescherming zet zich in op vele terreinen.

Wat biedt Vogelbescherming aan vrijwilligers?

Zinvol en leuk werk in een prettige werkomgeving, met mensen die hetzelfde doel nastreven: een leefbare wereld voor vogels én mensen. We bieden inhoudelijke begeleiding bij de werkzaamheden door een vaste coördinator, een onkostenvergoeding, een eindejaarsgeschenk en deelname aan de jaarlijkse vrijwilligersdag. Vrijwilligers ontvangen ook 5x per jaar het prachtige tijdschrift Vogels en aantrekkelijke kortingen in onze winkel.

Grafisch vormgever tuinadviezen

Beschik je over het programma InDesign en kun je hier aardig mee overweg? Vind je het leuk om in contact te staan met andere mensen? Vind je het leuk om bij te dragen aan het stimuleren van vogelvriendelijke tuinen, maar heb je zelf niet de benodigde vogelkennis in huis? Dan is dit een functie voor jou.

Vogelbescherming maakt zich hard voor een leefbare stedelijke omgeving voor vogels en mensen. Dat betekent: groene tuinen, voedsel en nestgelegenheid voor vogels en mensen die hiervan genieten. Uit onderzoeken weten we dat veel mensen best de vogels in hun eigen woonomgeving een handje willen helpen, maar dat ze vaak niet weten wat ze kunnen doen. Terwijl het vaak erg eenvoudig is: het goede nestkastje ophangen, op de juiste manier voeren en een paar tegels eruit, groen erin. Om mensen te helpen hun tuin of balkon vogel- en natuurvriendelijk in te richten voorzien vrijwillige tuinvogelconsulenten particulieren van advies voor een meer vogelvriendelijke tuin, balkon of zelfs schoolplein.

We zoeken iemand die volgens een beschikbaar standaard format deze adviezen aan het eind van de rit grafisch wil vormgeven. De afbeeldingen en platte tekst worden door vrijwilligers aangeleverd. Aan jou de schone taak dit samen te voegen tot een persoonlijk advies en dit op te sturen naar de aanvrager en de vrijwilliger. Ben jij zelfstandig, vind je het leuk om vanuit huis mensen te helpen naar een meer vogelvriendelijke tuin? Dan ben jij geknipt voor deze functie. Je werkt samen met een al actieve vrijwilliger, zodat jullie werkzaamheden kunnen verdelen.

Waar draag je aan bij?

• Je draagt zorg voor de grafische vormgeving van de tuinadviezen die worden opgesteld door tuinvogelconsulenten voor meer vogelvriendelijke tuinen.
  • Hiermee help je stadsvogelpopulaties én vergroot je de bewustwording bij het brede publiek over de bijdrage die zij kunnen leveren in hun eigen tuin.

Waar werk je?

Je werkt vanuit huis op een eigen computer met internetverbinding.

Profiel grafisch vormgever tuinadviezen

• Je werkt zelfstandig
  • Je beschikt over het programma InDesign
  • Je bent communicatief sterk, vooral via e-mail
  • Je kunt goed plannen
  • Afspraak is afspraak

Tijdsbesteding

Per tuinadvies ben je gemiddeld 30 minuten bezig met vormgeven en opsturen. Het aantal adviezen varieert per week, met een piekperiode in het voorjaar en vroege zomer. Je bent een aanvulling op onze reeds aanwezige vormgever, in verband met beoogde groei zijn we op zoek naar een aanvulling. Jullie kunnen onderling uiteraard vakantieperiodes etc. afstemmen.

Wat biedt Vogelbescherming Nederland?

Je krijgt:

• een vast aanspreekpunt bij Vogelbescherming
  • updates over het werk van Vogelbescherming
  • een eindejaarsgeschenk
  • korting in de winkel van Vogelbescherming
  • een onkostenvergoeding voor gemaakte reiskosten
  • een uitnodiging voor de jaarlijkse vrijwilligersdag
  • toegang tot extranet, het platform voor alle vrijwilligers van Vogelbescherming
  • een vrijwilligersovereenkomst

Vogelbescherming zorgt ervoor dat alle randvoorwaarden aanwezig zijn om het werk goed en gemotiveerd uit te kunnen voeren.

Interesse?

Neem dan contact op met Marjanne Klok.

Marjanne Klok