In vogelvlucht

Bescherming in Nederland én wereldwijd

Vogelbescherming Nederland is een onafhankelijke, landelijke natuurbeschermingsorganisatie. Een actieve vereniging die onder meer wordt ondersteund door zo'n 140.000 leden, door bedrijven, fondsen en instellingen. Vogelbescherming is de Nederlandse partner van BirdLife International, de organisatie die wereldwijd opkomt voor vogels en hun leefgebieden. Vogelbescherming is opgericht in 1899 en in Nederland de organisatie voor de bescherming van alle wilde vogels en hun leefgebieden.

Door gerichte beschermingsprogramma's, intensieve samenwerkingen, politieke lobby, juridische actie, duidelijke voorlichting en effectieve campagnes zet Vogelbescherming zich in voor de bescherming van vogels in Nederland en wereldwijd. Bij ons beschermingswerk maken we gebruik van de beste wetenschappelijke inzichten. Er zijn veel successen bereikt, zoals de terugkeer van de ooievaar, ijsvogel, lepelaar en de kerkuil in ons landschap.

Missie

Vogelbescherming Nederland komt op voor in het wild levende vogels en hun leefgebieden. In Nederland en wereldwijd. Samen met mensen die bescherming van vogels en natuur belangrijk vinden. Zo dragen we bij aan het behoud van de natuur en aan een leefbare wereld.

Visie

Vogelbescherming Nederland wil een wereld met een rijke verscheidenheid aan vogels en natuur, waar mensen van genieten en zich voor inzetten.

Contact met ons Servicecentrum

Voor vragen over vogels en hun bescherming en over Vogelbescherming kunt u contact opnemen met ons Servicecentrum. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur op 030 - 69 37 700. U kunt ook online contact met ons opnemen.

Rijke weides

Weidevogels redden het niet langer. Ze hebben vochtige grond en bloemrijke weides nodig om te overleven. En liefst een stuk weiland dat onder water staat. Vogelbescherming helpt boeren met waterpompen op zonne-energie om zo'n ‘plasdras’ aan te leggen. Doet u mee?

Doneer voor waterpompen

Maak van uw tuin een vogelparadijs. Dit magazine staat boordevol mooie foto’s en praktische tips over vogels voeren, nestkastjes en vogelvriendelijke tuinen.

Bestel gratis magazine