Toon alles in de buurt

Door Willemijn Visser

Willemijn Visser

Ik ben graag aan de zeedijk langs het Wad, houd ervan vogels te zien. Helaas zie ik niet meer de grote aantallen eiders van voorheen, evenmin de enorme aantallen scholeksters en smienten. Daarom wil ik een bijdrage leveren aan vogelbescherming: streven naar behoud en verbetering van hun leefgebied zodat rode ‘lijsters’ in de toekomst weer groene ‘lijsters’ worden!

Voor de bescherming van wetlands werkt Vogelbescherming Nederland samen met een effectief systeem van vrijwilligers: het netwerk van WetlandWachten. De ongeveer 85 WetlandWachten in Nederland fungeren als ogen en oren in het veld. Ze houden ‘hun’ wetland in de gaten en ondernemen actie als er bedreigende ontwikkelingen voor natuur zijn. Verder stimuleren ze lokale en regionale beschermingsactiviteiten waar mogelijk. WetlandWachten hebben vaak veel kennis van vogels en hun leefomgeving en van het natuurgebied waar zij actief zijn. U kunt contact opnemen met de WetlandWacht over ontwikkelingen in desbetreffend natuurgebied die relevant zijn voor vogels.

De zeedijk vanaf de Kop Afsluitdijk tot aan Lauwersoog.

Willemijn Visser:

Waddenzee, werelderfgoed, het zegt genoeg. Daarom wil ik een bijdrage leveren aan de bescherming van dit gebied inclusief rust en ruimte voor de vogels.

Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met uw persoonlijke gegevens.