Toon alles in de buurt

Door Jaap Poortvliet
WetlandWacht

Jaap Poortvliet

Er zijn hier 2 belangrijke gebieden gesitueerd. De Hoge Platen waar veel vogels broeden . Enkele soorten zijn: Grote Stern, Dwergstern. Voorland Nummer Een ook een mooi gebied onder aan de dijk waar o.a. Sterns, Kluut en Scholekster broeden. Ik inventariseer het Voorland Nummer Een op broedvogels en kijk of er dingen mis dreigen te gaan.

Voor de bescherming van wetlands werkt Vogelbescherming Nederland samen met een effectief systeem van vrijwilligers: het netwerk van WetlandWachten. De ongeveer 85 WetlandWachten in Nederland fungeren als ogen en oren in het veld. Ze houden ‘hun’ wetland in de gaten en ondernemen actie als er bedreigende ontwikkelingen voor natuur zijn. Verder stimuleren ze lokale en regionale beschermingsactiviteiten waar mogelijk. WetlandWachten hebben vaak veel kennis van vogels en hun leefomgeving en van het natuurgebied waar zij actief zijn. U kunt contact opnemen met de WetlandWacht over ontwikkelingen in desbetreffend natuurgebied die relevant zijn voor vogels.

Zuid-west Westerschelde

Jaap Poortvliet:

"Vogels zijn een van de mooiste diersoorten, ze verplaatsen zich over de hele wereld. Van noord naar zuid en dat 2x per jaar. Vrijwilligerswerk is leuk als je iets positiefs kunt bereiken."

Vogelbescherming kan uw gegevens gebruiken om u te informeren over haar projecten en producten. Als u daar bezwaar tegen hebt, kunt u dat aangeven via info@vogelbescherming.nl.