Toon alles in de buurt

Door Martien Vorstenbosch
WetlandWacht

Martien Vorstenbosch

Inventariseer al meer dan tien jaar vogels op een gedeelte van de Strabrechtse Heide samen met andere vogelwerkgroepen waar jaarlijks een verslag van verschijnt. Heb in 2009 een nestkast geplaatst op de TV-toren in Mierlo.

Voor de bescherming van wetlands werkt Vogelbescherming Nederland samen met een effectief systeem van vrijwilligers: het netwerk van WetlandWachten. De ongeveer 85 WetlandWachten in Nederland fungeren als ogen en oren in het veld. Ze houden ‘hun’ wetland in de gaten en ondernemen actie als er bedreigende ontwikkelingen voor natuur zijn. Verder stimuleren ze lokale en regionale beschermingsactiviteiten waar mogelijk. WetlandWachten hebben vaak veel kennis van vogels en hun leefomgeving en van het natuurgebied waar zij actief zijn. U kunt contact opnemen met de WetlandWacht over ontwikkelingen in desbetreffend natuurgebied die relevant zijn voor vogels.

Strabrechtse Heide en Beuven

Martien Vorstenbosch:

"Vogels hebben mijn grote belangstelling, omdat mensen zoveel van ze kunnen leren."

Vogelbescherming kan uw gegevens gebruiken om u te informeren over haar projecten en producten. Als u daar bezwaar tegen hebt, kunt u dat aangeven via info@vogelbescherming.nl.