Toon alles in de buurt

Door Paul van Hoek
WetlandWacht

Paul van Hoek

Ik vind het erg belangrijk, dat wij vogels in bescherming nemen tegen de niets ontziende invloed van de mens op onze leefomgeving. Bovendien vormen vogels een onmisbare schakel in het totale ecosysteem.

Voor de bescherming van wetlands werkt Vogelbescherming Nederland samen met een effectief systeem van vrijwilligers: het netwerk van WetlandWachten. De ongeveer 85 WetlandWachten in Nederland fungeren als ogen en oren in het veld. Ze houden ‘hun’ wetland in de gaten en ondernemen actie als er bedreigende ontwikkelingen voor natuur zijn. Verder stimuleren ze lokale en regionale beschermingsactiviteiten waar mogelijk. WetlandWachten hebben vaak veel kennis van vogels en hun leefomgeving en van het natuurgebied waar zij actief zijn. U kunt contact opnemen met de WetlandWacht over ontwikkelingen in desbetreffend natuurgebied die relevant zijn voor vogels.

Nieuwkoopse Plassen

Paul van Hoek:

"Vogels zijn voor mij een belangrijke inspiratiebron. Ik denk, dat het nog één van de weinige bindingen zijn, die wij met puur natuur kunnen hebben. Welke vogels ik op een dag ook gezien heb, ik kom altijd met een voldaan gevoel thuis na weer een dagje vogelen."

Vogelbescherming kan uw gegevens gebruiken om u te informeren over haar projecten en producten. Als u daar bezwaar tegen hebt, kunt u dat aangeven via info@vogelbescherming.nl.