Toon alles in de buurt

Door Boena van Noorden
WetlandWacht

Boena van Noorden

Als WetlandWacht houd ik me bezig met de actieve bescherming van vogels en hun leefgebieden in de Peelvenen. Heeft u vragen over zaken die te maken hebben met de bescherming van deze natuurwaarden, schroom dan niet om contact met me op te nemen. Dit kan ook als u iets in de Peel ziet waarvan u vermoedt dat het vogels niet ten goede komt.

Voor de bescherming van wetlands werkt Vogelbescherming Nederland samen met een effectief systeem van vrijwilligers: het netwerk van WetlandWachten. De ongeveer 85 WetlandWachten in Nederland fungeren als ogen en oren in het veld. Ze houden ‘hun’ wetland in de gaten en ondernemen actie als er bedreigende ontwikkelingen voor natuur zijn. Verder stimuleren ze lokale en regionale beschermingsactiviteiten waar mogelijk. WetlandWachten hebben vaak veel kennis van vogels en hun leefomgeving en van het natuurgebied waar zij actief zijn. U kunt contact opnemen met de WetlandWacht over ontwikkelingen in desbetreffend natuurgebied die relevant zijn voor vogels.

De Groote Peel, de Deunese Peel en de Mariapeel

Boena van Noorden:

"Vogels zijn voor mij de mooiste vertegenwoordigers van wat de natuur aan rijkdom en aanpassingsvermogen laat zien. Vogels bewonen vrijwel alle plekken op aarde en hebben zich daarbij aangepast aan de lokale omstandigheden. Bovendien zijn ze vaak zeer fraai uitgedost en hun zang maakt het steeds weer een feest om ze in de vrije natuur te ontmoeten."

Vogelbescherming kan uw gegevens gebruiken om u te informeren over haar projecten en producten. Als u daar bezwaar tegen hebt, kunt u dat aangeven via info@vogelbescherming.nl.