Toon alles in de buurt

Door Krijn Tanis
WetlandWacht

Krijn Tanis

Als WetlandWacht houd ik mij bezig met het nauwlettend volgen van mijn wetland. Dan kan zijn dat een gesprek met de eigenaar/beheerder noodzakelijk is vanwege ongunstige ontwikkelingen in de vogelstand. Verder doe ik er vogelwaarnemingen en let op overtreders van de geldende regels.

Voor de bescherming van wetlands werkt Vogelbescherming Nederland samen met een effectief systeem van vrijwilligers: het netwerk van WetlandWachten. De ongeveer 85 WetlandWachten in Nederland fungeren als ogen en oren in het veld. Ze houden ‘hun’ wetland in de gaten en ondernemen actie als er bedreigende ontwikkelingen voor natuur zijn. Verder stimuleren ze lokale en regionale beschermingsactiviteiten waar mogelijk. WetlandWachten hebben vaak veel kennis van vogels en hun leefomgeving en van het natuurgebied waar zij actief zijn. U kunt contact opnemen met de WetlandWacht over ontwikkelingen in desbetreffend natuurgebied die relevant zijn voor vogels.

De Kwade Hoek

Krijn Tanis:

"Kustvogels hebben mijn passie en die zijn daar volop. Het wisselen van de seizoenen brengt steeds nieuwe soorten die op trek zijn naar hun winter- of zomerverblijf."

Vogelbescherming kan uw gegevens gebruiken om u te informeren over haar projecten en producten. Als u daar bezwaar tegen hebt, kunt u dat aangeven via info@vogelbescherming.nl.