Erik Bloeming Toon alles in de buurt

Erik Bloeming

In het Bargerveen is voor beheerder Staatsbosbeheer het herstellen van het hoogveen het hoofddoel. Een betere waterhuishouding is daarbij zeer belangrijk. Tegelijkertijd geeft 'meer water', vooral in de vorm van nieuwe buffers langs de randen van het hoogveengebied, volop kansen voor onder andere de (avi)fauna. Ook de recreatieve functie van het gebied zal belangrijker worden. Meer bezoekers die vooral langs de randen van de nieuwe buffers faciliteiten worden geboden! Het Bargerveen is dus volop in ontwikkeling de komende jaren. Bij vragen, opmerkingen, leuke of minder-leuke waarnemingen gewoon even contact opnemen!

Voor de bescherming van wetlands werkt Vogelbescherming Nederland samen met een effectief systeem van vrijwilligers: het netwerk van WetlandWachten. De ongeveer 85 WetlandWachten in Nederland fungeren als ogen en oren in het veld. Ze houden ‘hun’ wetland in de gaten en ondernemen actie als er bedreigende ontwikkelingen voor natuur zijn. Verder stimuleren ze lokale en regionale beschermingsactiviteiten waar mogelijk. WetlandWachten hebben vaak veel kennis van vogels en hun leefomgeving en van het natuurgebied waar zij actief zijn. Je kunt contact opnemen met de WetlandWacht over ontwikkelingen in desbetreffend natuurgebied die relevant zijn voor vogels.

Freelance Natuurpark Ranger voor Internationaal Natuurpark Moor-Veenland en Staatsbosbeheer Veenland. Tevens wetlandwacht Bargerveen voor VBN

Bargerveen

Kaart Bargerveen

Erik Bloeming:

"Veranderingen en ontwikkelingen van dichtbij mee mogen maken in een voormalig grootschalig verveningsgebied als het Bargerveen is een fantastische ervaring, elk jaar weer en elk jaar weer anders! De afwisseling van de diverse landschappen bieden je elk jaargetijde volop vogelpracht: jaarlijks tot 120 broedvogelsoorten en een historische vogellijst van bijna 300 soorten!"

Heb je een vraag die niet specifiek over dit wetland gaat? Stel dan je vraag hier

Titel
Privacy Waarborg
Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met je persoonlijke gegevens.