Toon alles in de buurt

Door Adriaan Vos
WetlandWacht

Adriaan Vos

De Gelderse Poort is een bijzonder gebied waar veel soorten vogels voorkomen en daar moeten wij zuinig op zijn. Ik houd mij vooral bezig met het in de gaten houden van het gebied. En ik sta open voor projecten of ideeën!

Voor de bescherming van wetlands werkt Vogelbescherming Nederland samen met een effectief systeem van vrijwilligers: het netwerk van WetlandWachten. De ongeveer 85 WetlandWachten in Nederland fungeren als ogen en oren in het veld. Ze houden ‘hun’ wetland in de gaten en ondernemen actie als er bedreigende ontwikkelingen voor natuur zijn. Verder stimuleren ze lokale en regionale beschermingsactiviteiten waar mogelijk. WetlandWachten hebben vaak veel kennis van vogels en hun leefomgeving en van het natuurgebied waar zij actief zijn. U kunt contact opnemen met de WetlandWacht over ontwikkelingen in desbetreffend natuurgebied die relevant zijn voor vogels.

Gelderse Poort

Adriaan Vos:

"Ik vind vogels altijd erg fascinerend. Door het vrijwilligerswerk kan ik van de vogels blijven genieten en ze meteen een handje helpen!"

Vogelbescherming kan uw gegevens gebruiken om u te informeren over haar projecten en producten. Als u daar bezwaar tegen hebt, kunt u dat aangeven via info@vogelbescherming.nl.