Toon alles in de buurt

Door Elvira de Kraag
Stadsvogeladviseur

Elvira de Kraag

Vogels zijn een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit van het groen in de stad. Een groene stad is een prettige stad! En vogels dragen bij aan die beleving. Het stedelijk groen in Rotterdam-Noord kan in veel wijken wel een oppepper gebruiken, met oog voor andere beplanting die meer kansen biedt voor de biodiversiteit in de stad. Stimulerende maatregelen voor bijen en vlinders gaan vaak hand in hand met kansen voor vogels, dus die probeer ik te signaleren en te pakken!

Wat doet een Stadsvogeladviseur?

Stadsvogeladviseurs zijn voor Vogelbescherming de ogen en oren in het stedelijke gebied. De Stadsvogeladviseurs zetten zich in voor de bescherming van stadsvogels in hun directe omgeving, door partijen binnen hun eigen gemeente te informeren en te adviseren over vogels en vogelvriendelijk beleid. Verder proberen Stadsvogeladviseurs zo veel mogelijk mensen te enthousiasmeren over stadsvogels en hen te stimuleren om rekening met vogels te houden bij bijvoorbeeld de inrichting van hun eigen woon- en werkomgeving. Op die manier dragen Stadsvogeladviseurs bij aan een groene en prettige leefomgeving voor vogels én mensen.

Bekijk op de kaart

Rotterdam Noord

Elvira de Kraag:

Vogels hebben mij altijd al geboeid. Mijn eerste huisdier was een grasparkiet, dus als kind wilde ik al alles van vogels weten. Tegenwoordig geniet ik van de stadvogels in mijn tuin, wat een waar vogelreservaat is geworden. Geweldig. Ik kan er uren naar kijken. Het werkt echt stressverlagend. Ik kan het je van harte aanbevelen!

Contact Stadsvogeladviseur

Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met uw persoonlijke gegevens.