Elvira de Kraag / Fred van Diem Toon alles in de buurt

Elvira de Kraag / Fred van Diem

Door Elvira de Kraag
Stadsvogeladviseur

Elvira de Kraag

Vogels zijn een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit van het groen in de stad. Een groene stad is een prettige stad! En vogels dragen bij aan die beleving. Het stedelijk groen in Rotterdam-Noord kan in veel wijken wel een oppepper gebruiken, met oog voor andere beplanting die meer kansen biedt voor de biodiversiteit in de stad. Stimulerende maatregelen voor bijen en vlinders gaan vaak hand in hand met kansen voor vogels, dus die probeer ik te signaleren en te pakken!

Wat doet een Stadsvogeladviseur?

Voor de bescherming van vogels in steden en dorpen werkt Vogelbescherming Nederland samen met vrijwilligers: de Stadvogeladviseurs. Stadsvogeladviseurs zetten zich in voor vogels in stad en dorp. Zij zijn de ogen, oren en mond van Vogelbescherming op lokaal niveau. Dankzij hen zijn er op vele plekken in Nederland mooie initiatieven gestart voor een vogelvriendelijkere en groene leefomgeving. Samen maken ze gemeenten, ontwikkelaars, woningcorporaties en bewoners bewust van de natuur die iedereen net buiten zijn voordeur kan vinden én hoe u die een handje helpt. U kunt contact opnemen met een Stadsvogeladviseur voor advies over vogels en vogelvriendelijk beleid in uw gemeente of buurt.

Rotterdam Noord

Elvira de Kraag:

Vogels hebben mij altijd al geboeid. Mijn eerste huisdier was een grasparkiet, dus als kind wilde ik al alles van vogels weten. Tegenwoordig geniet ik van de stadvogels in mijn tuin, wat een waar vogelreservaat is geworden. Geweldig. Ik kan er uren naar kijken. Het werkt echt stressverlagend. Ik kan het je van harte aanbevelen!

Contact Stadsvogeladviseur

Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met uw persoonlijke gegevens.