Maricée ten Bosch / Fred van Diem Toon alles in de buurt
Maricée ten Bosch / Fred van Diem Maricée ten Bosch / Fred van Diem

Door Maricée Ten Bosch
Stadsvogeladviseur

Maricée Ten Bosch

Waar zouden we zijn zonder stadsvogels, bomen en bloemen? Nergens, toch? Huizen en tuinen als stadsparadijsjes, overal nestkasten, genieten van vogels dicht bij ons. Voor eigen en voor huurwoningen, ook corporaties werken steeds vaker mee aan groen in de stad.

Wat doet een Stadsvogeladviseur?

Voor de bescherming van vogels in steden en dorpen werkt Vogelbescherming Nederland samen met vrijwilligers: de Stadvogeladviseurs. Stadsvogeladviseurs zetten zich in voor vogels in stad en dorp. Zij zijn de ogen, oren en mond van Vogelbescherming op lokaal niveau. Dankzij hen zijn er op vele plekken in Nederland mooie initiatieven gestart voor een vogelvriendelijkere en groene leefomgeving. Samen maken ze gemeenten, ontwikkelaars, woningcorporaties en bewoners bewust van de natuur die iedereen net buiten zijn voordeur kan vinden én hoe je die een handje helpt. Je kunt contact opnemen met een Stadsvogeladviseur voor advies over vogels en vogelvriendelijk beleid in jouw gemeente of buurt.

Vind jij vogels ook zo aantrekkelijk? Ze kunnen vliegen, wij niet. Ze kunnen wel meer dat wij niet kunnen. Wel eens gezien hoe twee pimpelmezen elkaar achterna zitten? Razendsnel! Vogels zijn niet alleen mooi om te zien en fascinerend om lang naar te kijken, ze zingen ook nog eens prachtig. Geluid fascineert mij. Mijn oren staan altijd open om vogelzang of roepjes op te vangen. Ik neem je graag mee op stadse zwerftocht. Meer op zwerfvogel.nl. Mijn missie: meer groen, meer bomen, struiken & bloemen, meer biodiversiteit en dus: meer vogels! Marimees

Gemeente Groningen

Maricée Ten Bosch:

"Vogels fascineren me, ze kunnen vliegen! Als ik ze zie, vlieg ik mee."

Contact Stadsvogeladviseur

Titel
Privacy Waarborg
Kijk hier hoe Vogelbescherming omgaat met je persoonlijke gegevens.