Gierzwaluw

Help een tikkie mee
  • {{numberOfViewers}} mensen kijken nu
  • Bekijk de Vogelgids

Stuur een filmtip in
Iets leuks gezien? Laat het ons weten!

Om een tip in te kunnen sturen moet u ingelogd zijn, want we willen u graag vermelden als instuurder van de tip.

Stel een vraag
Heeft u een vraag over de pimpelmees, die niet beantwoord is in de veelgestelde vragen? Stuur ons een bericht en wij zullen uw vraag beantwoorden.

Om een vraag te kunnen stellen moet u ingelogd zijn, want we willen u het antwoord op de vraag mailen.

Inloggen Account aanmaken

Praat mee in het clubhuis
Vindt u het leuk om met andere Beleef de Lente kijkers te praten over de Pimpelmees? Chat dan mee in het clubhuis.

Tikkie voor Beleef de Lente
Geniet je ook zo van de vogels van Beleef de Lente? Beleef de Lente is gratis, maar kost wel geld. Help je ’n tikkie mee om Beleef de Lente voor iedereen die dat wil gratis toegankelijk te houden? Zodat tienduizenden fans zoals jij dagelijks de mooiste vogelavonturen kunnen meebeleven.

Ja, ik help een tikkie mee

Goed pimpelmezenjaar

Jennifer Romeijn

22.05.22 Het pimpelmezenseizoen zit er voor ons op: alle zeven pimpelmeeskuikens zijn uitgevlogen! Wij hebben van de pimpelmezen genoten en kijken terug op een leuk en vlot seizoen met deze Beleef de Lente-nieuwkomer.

Naar alle blogs & vlogs pimpelmees

In de (overigens zeer interessante) blog van Peter de Vries vandaag 21 mei, staat de zin: "Het meten, bloeden, wegen en ringen van de jongen is..." Wat bedoelt peter hier met "bloeden"?

Deze vraag is gesteld door Zoom66.

Veelgestelde vragen over de pimpelmees

Aan mensen aangepaste bosvogel

De pimpelmees is, net als de koolmees, een bosvogel die zich heeft aangepast aan de menselijke omgeving.

Bossen, bosjes, parken en tuinen

In dorpen en steden komt de pimpelmees veel voor in tuinen en parken en broedt daar graag in nestkasten.

Gevarieerd menu

In de broedtijd eten ze vooral insecten en hun larven (rupsen), spinnen en andere geleedpotigen. In de winter ook veel zaden.

Een erf van 2,5 hectare

Op een erf van 2,5 hectare richtte Peter een waar vogelparadijs in. 50 soorten nestkasten en een natuurlijke omgeving met veel voedsel en water maken het aantrekkelijk. Ook voor pimpelmezen.