naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Havik

Groene specht

Kauw

Zwarte stern

Holenduif

Geen broedsel

Geen broedsel

Jonge ZWARTE STERN is nu vliegvlug!   *   Ook tweede jonge OOIEVAAR maakt eerste vlucht!   *   Jonge OOIEVAAR maakt eerste vlucht!   *   Hoe waardeert u BELEEF DE LENTE? Vul de enquete in!   *   KERKUIL vrouw weer terug in nestkast

Voedselweb van de slechtvalk

Binnen | 2 uur | Groep 5-6 | Vind ik leuk | Bewaar deze les | 445x

Werkblad – Kinderen leren hoe het voedselweb van de slechtvalk in elkaar zit. Ze onderzoeken wat de relatie is tussen de vogels en hun voedsel en wat de gevolgen zijn bij schaarste. Als je het volledige werkblad maakt met de kinderen, ben je ongeveer 2 lesuren kwijt.

Voedselweb van de slechtvalk

Deze lessen gaan over de voedselrelatie tussen slechtvalk, steenuil met andere dieren en met planten. Ze leren dat dieren en planten onderlinge relaties hebben en dat de schaarste van een plant ook gevolgen kan hebben voor een dier verderop in de voedselketen.

Kerndoelen: de leerlingen leren in de eigen omgeving veel voorkomende planten en dieren onderscheiden en benoemen en leren hoe ze functioneren in hun leefomgeving (40). De leerlingen leren over de bouw van planten, dieren en mensen en over de vorm en functie van hun onderdelen (41).

Openen (PDF)