Navigatie overslaan

Uitgevlogen

Steenuil

Uitgevlogen

Vijver

Uitgevlogen

Kerkuil

Uitgevlogen

Slechtvalk

Uitgevlogen

Ooievaar

Uitgevlogen

Lepelaar

Uitgevlogen

Koolmees

Uitgevlogen

Bosuil

Uitgevlogen

Nijlgans

Uitgevlogen

Merel

Uitgevlogen

Torenvalk

Geen broedsel

Kauw

Geen broedsel

Gekraagde roodstaart

Van klaslokaal naar schuilhut

Binnen | 2 uur | Groep 1-2, Groep 3-4, Groep 5-6, Groep 7-8 Vind ik leuk | Bewaar deze les | 800x

Werkblad - Wil je vogels observeren? Dan is het belangrijk dat ze jou niet zien. Dit ervaren de kinderen, wanneer ze de klas omtoveren tot een schuilhut.

Inhoud: vogelgedrag observeren, schuilhut maken
Kerndoelen: 3 (o.a. informatie uitwisselen in discussie), 34 (samenwerking in een groep), 39 (De leerlingen leren met zorg om te gaan met het milieu), 40 (functioneren van dieren in hun leefomgeving, eigenschappen verschillende diersoorten)
21e-eeuwse vaardigheden: communiceren, samenwerken, kritisch denken, problemen oplossen, informatievaardigheden, creatief denken, presenteren
Vaardigheden OOL: waarnemen, experimenteren, ontwerpen (opdracht 2b), verwerken & concluderen
Vaardigheden OOL: waarnemen (classificeren, meten), experimenteren, verwerken en concluderen

Openen (PDF)

Deel deze lestip

Bekijk meer tips over

Handvaardigheid Biologie Alle Beleef de Lente lestips