Navigatie overslaan

Uitgevlogen

Steenuil

Uitgevlogen

Vijver

Uitgevlogen

Kerkuil

Uitgevlogen

Slechtvalk

Uitgevlogen

Ooievaar

Uitgevlogen

Lepelaar

Uitgevlogen

Koolmees

Uitgevlogen

Bosuil

Uitgevlogen

Nijlgans

Uitgevlogen

Merel

Uitgevlogen

Torenvalk

Geen broedsel

Kauw

Geen broedsel

Gekraagde roodstaart

Tuin- en stadsvogels herkennen

Binnen | 15 a 60 min | Groep 7-8, Groep 5-6 Vind ik leuk | Bewaar deze les | 1184x

Werkblad – Leerlingen maken kennis met het uiterlijk van vogels: hoe zijn ze gebouwd, wat zijn verschillen en overeenkomsten met onze eigen lichaamsbouw. Ze gebruiken deze kennis om herkenningsposters te maken van veel voorkomende stads- en tuinvogels. Als afsluiting presenteren de leerlingen hun poster aan de klas.

Inhoud: kennis over vogels verzamelen uit verschillende bronnen en verwerken tot poster en presentatie.
Kerndoelen: 2 (uitbrengen van verslag), 3 (o.a. informatie uitwisselen in discussie), 34 (samenwerking in een groep), 40 (functioneren van dieren in hun leefomgeving, eigenschappen verschillende diersoorten), 41 (bouw en functie diersoorten).
21e-eeuwse vaardigheden: communiceren, samenwerken, kritisch denken, problemen oplossen, informatievaardigheden, creatief denken, presenteren.
OOL-vaardigheden: waarnemen.

Openen (PDF)

Deel deze lestip

Bekijk meer tips over

Rekenen Onderzoekend leren Biologie Alle Beleef de Lente lestips