naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Havik

Groene specht

Zwarte stern

Kauw

Holenduif

Geen broedsel

Live beelden staan uit, bekijk de videoclips en blogs!   *   Genoten van Beleef de Lente 2018? Sms BEDANKT naar 4333 en steun ons eenmalig met 3 euro   *   Seizoensfilmpje van de HAVIK staat online   *   Jonge STEENUIL gegrepen door bosuil?   *   Bekijk het seizoensoverzicht van de OOIEVAARS

De verschillen

Jonathan van Deelen | Geplaatst op 1 maart 2018, 11:00 | Vind ik leuk | Bewaar dit filmpje | 205x

De verschillen tussen de haviken en de zeearenden zijn natuurlijk duidelijk te zien, maar de verschillen binnen die soorten tussen het mannetje en vrouwtje zijn een stuk subtieler. Hoe haal je ze nou uit elkaar?

Deze video behandelt de verschillen en zet de soorten naast elkaar, en geeft extra informatie over bijv. het aantal eieren en wanneer ze gelegd worden.

Hier is nog wat achtergrondinformatie voor de liefhebbers: Het havik mannetje heeft dus 2 ringen: 1 van het Vogeltrekstation en een witte ring in het kader van een onderzoek hoe haviken zich verspreiden (hierover later meer).

Het zeearend vrouwtje is jonger dan het mannetje. Helemaal adulte zeearenden hebben een helemaal witte staart, deze arenden hebben dat nog niet.