naar vogelbescherming.nl Vogelbescherming Nederland - Samen voor vogels en natuur

Lepelaar

Kauw

Huiszwaluw

Voedertafel

Uitgevlogen

Uitgevlogen

Geen broedsel

Havik

Jongste lepelaartje valt uit het nest   *   Zondag om 22:00 uur worden de webcams bij de koolmezen uitgezet   *   Alle acht koolmeesjes uit nest2 zijn uitgevlogen!   *   De jonge slechtvalkjes zijn geringd - het zijn drie vrouwtjes   *   Nestbouw huiszwaluw in volle gang!

De verschillen

Jonathan van Deelen | Geplaatst op 1 maart 2018, 11:00 | Vind ik leuk | Bewaar dit filmpje | 380x

De verschillen tussen de haviken en de zeearenden zijn natuurlijk duidelijk te zien, maar de verschillen binnen die soorten tussen het mannetje en vrouwtje zijn een stuk subtieler. Hoe haal je ze nou uit elkaar?

Deze video behandelt de verschillen en zet de soorten naast elkaar, en geeft extra informatie over bijv. het aantal eieren en wanneer ze gelegd worden.

Hier is nog wat achtergrondinformatie voor de liefhebbers: Het havik mannetje heeft dus 2 ringen: 1 van het Vogeltrekstation en een witte ring in het kader van een onderzoek hoe haviken zich verspreiden (hierover later meer).

Het zeearend vrouwtje is jonger dan het mannetje. Helemaal adulte zeearenden hebben een helemaal witte staart, deze arenden hebben dat nog niet.