Toon alle berichten

Met korting naar film De Wilde Stad

Geplaatst op 28 september 2017

Dit najaar kunt u met Vogelbescherming Nederland naar de voorvertoningen van de nieuwe bioscoopfilm de Wilde Stad. Met code Vogels krijgt u tussen 30 oktober en 15 november het tweede kaartje voor de voorvertoningen gratis.

Derde deel trilogie Nederlandse natuur

De makers van de Nieuwe Wildernis en Holland, Natuur in de Delta voegen een derde deel toe aan hun trilogie over de Nederlandse natuur. Vogelbescherming Nederland adviseerde de makers van de Wilde Stad. Vogels spelen namelijk een belangrijke rol in de film. Dat is niet verwonderlijk want veel vogels voelen zich thuis in de stad. Stadsparken en tuinen vormen voor veel vogels een aantrekkelijk leefgebied. Vogelbescherming werkt al vele jaren aan een goede leefomgeving voor vogels in de stad en tuinen. Dat is niet alleen goed voor de vogels maar ook voor de gezondheid en het gemoed van ons als stadsbewoners. We geven tuinbezitters concrete tips om van hun tuin een vogelparadijs te maken.

Avontuurlijke ontmoetingen tussen mens en dier

De Wilde Stad toont bergketens van glas en beton waartussen de slechtvalk zich in zijn element voelt en zijn nest heeft. Een eeuwenoud stadspark waar al ruim honderd jaar een blauwe reigerkolonie gedijt en waarvan de leden een visje gaat eten op de markt. Een kerktoren in hartje stad waar gierzwaluwen na duizenden kilometers te hebben gevlogen vanuit Afrika elk voorjaar weer hun nest bouwen. De Wilde Stad toont een meeslepend verhaal vol avontuurlijke ontmoetingen tussen dieren en mensen waar nu eens niet de mens centraal staat.  Bekijk de trailer van De Wilde Stad.

Gratis inspiratie voor meer vogels in uw tuin