Navigatie overslaan
Alle berichten

Red de Rijke Weide wint NRC Charity Awards

Geplaatst op 24 september 2014

Vogelbescherming heeft met de advertentie ‘Zie jij ze nog?’ over de campagne Red de Rijke Weide de publieksprijs gewonnen van de NRC Charity Awards 2014. Onze advertentie won met ruim 10.000 stemmen. 200 organisaties hadden een advertentie ingestuurd.

Gratis advertentieruimte

Vogelbescherming is uiteraard blij met het winnen van de publieksprijs, die bestaat uit gratis publicatie van de advertentie in NRC Handelsblad of nrc.next. De prijs betekent letterlijk ruimte om het belangrijke verhaal van de rijke weide te vertellen. We bedanken iedereen die op ons heeft gestemd daarvoor van harte!

Zie jij ze nog?

De advertentie ‘Zie jij ze nog?’ over Red de Rijke Weide werd ontworpen door Saiid & Smale uit Amsterdam. De campagne Red de Rijke Weide heeft als doel de bloemrijke weide vol bijen, vlinders en vogels terug in Nederland te krijgen. Al meer dan 88.000 mensen hebben de petitie ondertekend. U heeft nog tot half oktober de tijd om óók de petitie te ondertekenen.

Goede doelen ondersteunen

De NRC Charity Awards zijn door NRC Media in het leven geroepen om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep en is dit jaar voor de vierde keer georganiseerd. De NRC Charity Awards bestaan uit acht prijzen: in vier categorieën (t.w. Dierenwelzijn, Hulpverlening, Natuur & Milieu, Maatschappij en Welzijn) wordt een vakjury- én een publieksprijs uitgereikt.

De publieksprijs werd in het NRC café in Amsterdam uitgereikt aan Kees de Pater, hoofd communicatie van Vogelbescherming.