Spring naar content

bijeneter / Birdphoto Vogelreizen in binnen en buitenland

Er worden jaarlijks vele vogel- en natuurreizen georganiseerd door verschillende reisorganisaties. Een aantal van die organisaties ondersteunt ons werk als Reispartner of partner. Zij onderschrijven het belang van ecologisch verantwoord toerisme.

Leden- en beschermingsreizen met Vogelbescherming

In samenwerking met Vogelbescherming organiseren verschillende reisorganisaties een aantal
leden- en beschermingsreizen waarmee u bijdraagt aan Vogelbescherming.
Deze reizen zijn zeer geschikt voor ‘beginnende vogelaars’ en natuurliefhebbers.

Klik hier voor de ledenreizen

Selectie vogelreizen van onze Reispartners:

Zweden: vogeltrek in het najaar

6 dagen
Vertrek 17 september 2016

Europa kent een aantal befaamde “bottlenecks” voor de vogeltrek. Dit zijn plekken waar, vaak vanwege de strategische ligging, vogels in voor- en najaar in duizelingwekkende aantallen langs komen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Istanbul, Gibraltar, Eilat of de Zwarte Zeekust van Bulgarije. Maar er ligt ook een locatie met een grote reputatie op slechts zeven uur rijden van de Nederlandse grens: Falsterbo!

Grote trappen, kraanvogels en zeearenden bij Berlijn

4 dagen
Vertrek oktober 2016

Vlak bij Berlijn ligt een vrij onbekend vogelgebied waar in het najaar tientallen grote trappen, tienduizenden kraanvogels en ganzen en vele zeearenden zich opmaken voor de winter.
Voor leden die wel eens willen weten of een ‘vogelreis’ iets voor ze is organiseert Inezia Tours, i.s.m. Vogelbescherming, vier 4-daagse ledenreizen in oktober 2016 naar dit gebied in Duitsland.

Oostzee: een week vogels kijken vanaf een Tweemaster

8 dagen
Vertrek 1 oktober 2016

Deze reis voert aan boord van de Oostzee Tjalk Jan Huygen naar het ‘Wilde Oosten’ van Mecklenburg-Vorpommern in Duitsland. We bezoeken de ondiepe Oostzee inham met veel beschutte baaien, brede rietzomen, zoute kwelders, klifkusten en een brak waddengebied. Het gebied is deze periode rijk aan trekkende zangvogels en watervogels zoals vele soorten eenden en steltlopers, zeearenden en kraanvogels. Het gebied verschaft ook onderdak aan kegelrobben, bevers en otters. Aan boord worden uitstekende maaltijden bereid met lokale producten zoals plaatselijk gevangen vis.

Mexico: mega migration

13 dagen
Vertrek 11 oktober 2016

Vogeltrek blijft fascineren. En misschien wel de beste plek ter wereld om die waar te nemen is in Veracruz, Mexico. Hier trekken ieder najaar, in een kleine tien weken tijd, zo’n slordige 5 miljoen roofvogels en andere zwevers door. Dit fenomeen heet de ‘River of Raptors’. Een gemiddelde trekdag hier is altijd goed voor meer dan 50.000 roofvogels, met topdagen van 200.000+! Deze bijzondere reis is gepland op het hoogtepunt van de trek van o.a. Swainsons Hawks en Turkey Vultures, met daartussen soms honderden roofvogels van andere soorten. We bezoeken daarnaast diverse moerassen, delta’s, getijdegebieden en tropisch regenwoud, wandelend en per boot.

India, vogels en tijgers

16 dagen
Vertrek 25 november 2016

India heeft een prachtige en indrukwekkende natuur met meer dan 1200 vogelsoorten. Tijdens deze reis nemen we u mee naar de vruchtbare gronden van de Ganges - het meest typische deel van het Indiase landschap - maar ook naar de voet van de Himalaya met zijn schitterende rivierlandschappen en bossen. De diversiteit aan soorten is hier enorm. Het laatste deel van reis brengen we door in de woestijnachtige landschappen van Rajasthan met een compleet andere set aan vogelsoorten. Daarnaast gaan we ook op zoek naar de Tijger in Corbett National Park en Ranthambhore National Park.

Colombia

19 dagen
Vertrek 29 november 2016

De ornithologische schatten van het Zuid-Amerikaanse continent zijn al lang geen geheim meer. Met een nationale vogellijst die twee keer zoveel soorten telt als die van het hele Westelijk Palearctisch gebied bij elkaar, is Colombia zonder twijfel één van de beste vogelbestemmingen op onze planeet. Naast de zeer grote aantallen soorten die we tijdens deze reis gaan zien, zijn de soorten die we zien vaak ook nog eens ontzettend mooi! We zien soorten met prachtige namen als Black-and-Gold Tanager, Mattoral Tapaculo, Coppery-bellied Puffleg, Blue-throated Starfrontlet, Santa Marta Woodstar, Blossomcrown en uiteraard nog heel veel meer!

Sri Lanka

17 dagen
Vertrek 4 december 2016

Het schitterende tropische eiland Sri Lanka is een waar paradijs voor natuur- en cultuurliefhebbers. Sri Lanka ligt in de Indische Oceaan net ten zuiden van India en is, met een oppervlakte van anderhalf keer Nederland, relatief klein. De weelderige vegetaties van de nationale parken bieden ruimte aan niet minder dan 33 endemische vogelsoorten en nog eens 21 ondersoorten. Daarnaast biedt het eiland mogelijkheden tot het zien van Aziatische Olifant, Lippenbeer en Luipaard.

Canarische eilanden, endemen in de Atlantische Oceaan

8 dagen
Vertrek 21 februari 2017

Er zijn op de Canarische eilanden veel verschillende habitats te onderscheiden. De verschillen tussen de noord- en zuidzijde van de eilanden zijn enorm. De expositie ten opzicht van de zon alleen al veroorzaakt grote verschillen in klimaat en dientengevolge in de vegetatie. Op de zuidhellingen zijn cactusachtigen en vetplanten dominant aanwezig terwijl op menig noordhelling de nevel en lage wolken geleid hebben tot ware laurierbossen. Verder zijn er diepe kloven, kustkliffen, halfwoestijnen, struikvegetaties en dennenbossen aanwezig. Deze variatie in de vegetatie heeft geleid tot een hoge diversiteit in de vogelbevolking.

Onderstaande organisaties ondersteunen het werk van Vogelbescherming

Onze Reispartners

Onze partners

Overige natuur- en vogelreisorganisaties

Hotel nodig?

meer informatie

Meer vogels in uw tuin?

Bestel hier kosteloos ons magazine Vogels dichterbij. Boordevol met tips over vogels kijken en hoe u van uw tuin een vogelparadijs maakt.

Haal de natuur in huis met dit prachtige magazine. Veel vogelplezier!

Inschrijven nieuwsbrief

Schrijf u nu in voor Vogels Digitaal en ontvang elke maand nieuws over vogels en vogelbescherming, met tuintips en leuke weetjes.

nike free run 5.0 barn, rea sportskor,nike air max white pricerunner,nike air max 90 44   nike air max baby,wmns air max 1 essential,nike air max 1 ultra moire mintgröna