Alle berichten

Red de Rijke Weidekaas: bedenk een recept en win!

Geplaatst op 11 december 2014

Red de Rijke Weidekaas is niet alleen heel erg lekker, biologisch en vegetarisch; de kaas wordt bovendien gemaakt van melk afkomstig van een bedrijf waar de boer ook goed voor weidevogels zorgt. Bedenk een recept met de Red de Rijke Weidekaas en help zo de kaas onder de aandacht te brengen. En maak kans op mooie prijzen!

Nederland is de derde melkexporteur van de wereld, maar ook een van de armste landen qua biodiversiteit. De hoogproductieve graslanden leveren miljarden liters melk, maar de race om steeds meer zuivel te produceren joeg niet alleen de koe naar de stal maar ook de bloemen, bijen en vogels van het land.

Kaas die goed is voor weidevogels

Gelukkig kunnen we het tij nog keren: de productie van melk en kaas kan prima worden gecombineerd met de zorg en liefde voor de natuur. Red de Rijke Weidekaas smaakt gewoon beter omdat de productie niet ten koste gaan van weidevogels, bloemen of vlinders. Van elke kilo verkochte kaas gaat één euro rechtstreeks naar weidevogels. De kaas is te koop op zo’n 50 plekken in Nederland.

Upload een recept en win!

Bedenk een gerecht met de Red de Rijke Weidekaas en plaats het recept met een foto op www.redderijkeweide.nl. Zo kan iedereen inspiratie opdoen om lekker te koken met deze duurzame kaas. Je maakt bovendien kans op mooie prijzen, zoals een weekend Terschelling en een weidevogelsafari voor twee personen. Sterrenkok Niven Kunz ging je al voor.

Red de Rijke Weide